dinsdag 25 januari 2022

Wat ben ik zoal aan het doen?

Ik kocht blauwe druifjes

We gaan van pandemie naar endemie

Het gonst in de samenleving. "De WHO zegt het" hoor ik spraakmakers herhalen op de media. En vakbonden en vertegenwoordigers van groepen werkenden willen liever nog meer versoepelingen dan de regering vanavond gaat vertellen. Ja, de regering mag vanavond weer als een echo vertellen wat we nu al dagenlang horen. Ik blijf het vreemd vinden. Wie lekt er eigenlijk? Het moet wel iemand uit de regering zelf zijn. Vinden ze dit leuk, papegaaitje spelen? Of is het een soort van directe democratie met  het volk. We lekken wat we qua voornemen zijn en wachten af wat de reactie is, kunnen we altijd nog bijsturen?

Ik probeer uit te zoeken hoe het nu werkelijk is. Als eerste vind ik gisteren op Google nieuws dat er behoorlijk wat dertigers worden opgenomen in ziekenhuizen. Op de rest van de media hoor ik er niets over. China en Nieuw Zeeland nemen strenge maatregelen. Maar Engeland en Spanje handelen nu alsof het een griep is. Gaan wij nu blijkbaar ook doen? Ik hoor nog wel van restricties. Lijkt mij slim. 

Voorlopig blijven wij de kat uit de boom kijken. Ik kan best nog een poosje wachten voor ik de dingen kan doen die ik leuk vind. Ik weet, we zijn over voorzichtig. Maar wat geeft het? Wij hebben er geen last van. 
  Groter formaat marker tekening maken 


Ik loop al langer met het idee rond om op groter formaat
Een marker tekening te maken
 Dit is de eerste
Ik zie nu al wat dingen die ik een volgende keer anders ga doen
Ik wil dan de gezichten in ieder geval iets groter maken

Eerste kleur


En dan verder


Ik wilde het vullen met markers

Maar ik merk dat het aquarelpapier dat ik nu gebruik
Niet echt het beste papier hiervoor is
Dus waarschijnlijk ga ik ook aquarelverf gebruiken

Hier zien jullie hoeveel groter deze tekening is
In verhouding met mijn kaarten


Ik verkocht ook 1 van mijn zomerkaarten
Leuk is dat


1 opmerking:

  1. Ah leuk, die grote! Succes!
    Ik hoorde het ook van de dertigers, maar het schijnt te komen omdat het virus daar vooral rondwaart. En ze niet zo massaal geboosterd zijn. Van daar gaat het doorsijpelen naar oudere leeftijdsgroepen, dus ik wacht ook maar gewoon af.
    Ik kocht ook een schaal bolletjes, spannend!

    BeantwoordenVerwijderen

.

.

Boekenproject 2014

Boekenproject 2014

Boekenproject 2015

Boekenproject 2015