zaterdag 19 februari 2022

Storm en genen die ik niet heb.

Wat ben ik blij dat die storm voorbij is. Ik heb er een bloedhekel aan. Het gegier en gebeuk om het huis, ik word er helemaal naar van. Ik had het al als kind. Ik haatte het gehuil rond het huis. We woonden toen in Den Haag. Mijn ouders komen oorspronkelijk uit Rotterdam. Wat waren ze jong toen ze trouwden en een jaar later werd ik geboren. 

Mijn vader en ik op de Boulevard

Zij waren verhuisd naar een vissershuisje in Scheveningen. Net uit de oorlog die hen allebei niet in de koude kleren was gaan zitten. Mijn vader kreeg een baan in Den Haag en het leek slim dichterbij te wonen. Ik ben jaren later samen met Salem eens op zoek gegaan naar dat huisje. Het is nu een lieflijk straatje, de Ankerstraat, vol leuke bloembakken. Maar hoe zal het er toen uit gezien hebben? Alles was nog op de bon. Het was armoede denk ik. Mijn moeder vertelde me later dat ze zo onder de indruk was van de stoere schippersvrouwen om haar heen. Ik heb dan zo'n medelijden, kan het me zo voorstellen. Ze vertelden allebei vol trots, hoe leuk het was, wanneer het stormde om maar de Boulevard te gaan en de hoge opzwiepende golven te bekijken. Nu deze genen heb ik niet van hen. Ik haat storm.

3 opmerkingen:

  1. Wat een leuke foto en wat leuk om te lezen over die tijd. Ja, dat waren andere tijden. Storm maakt mij onrustig. Ik ben ooit in een vorig huis eens met mijn matras naar de keuken verhuisd omdat ik de boom van de buren vlakbij mijn raam niet vertrouwde.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuke foto en ik had meteen een heel plaatje bij dat straatje in Scheveningen en de boulevard. Ik vraag me alleen af. Zouden het genen zijn of zou het iets te maken met indrukken die je ooit mee maakten en zich in je patronen hebben vastgezet. Ik weet het niet hoor. genen lijken me zo stoffelijk van ouders overgedragen. Maar het zou kunnen. Ik vind zoiets altijd leuk om over na te denken. Ik vraag me af of als je iets hebt meegemaakt waar je niet meer vanaf komt. Een trauma of zo of zich dat in de genen vastzet of in de geest of bewustzijn en heeft dat iets met genen te maken??
    Publiceer maar niet als je dit vervelend vind. 😆

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vind het interessant, de vragen die je hier stelt. Ik heb er eigenlijk niet zo bij na gedacht toen ik "genen" gebruikte. Waarom ik er zo'n hekel aan heb weet ik niet. Maar ik haat storm echt. Ik word er ook onrustig van. Het begon al op donderdag en gisteren echt het hoogtepunt. PFFF. Er komt nu maandag nog een storm aan hoorde ik. Ik ga duwen dat hij gauw voorbij gaat. :-)

    BeantwoordenVerwijderen

.

.

Boekenproject 2014

Boekenproject 2014

Boekenproject 2015

Boekenproject 2015