woensdag 3 augustus 2022

Ze zijn er weer.......


 ZE ZIJN ER WEER, de rode besjes

Ieder jaar weer een mooi moment, een moment van geluk
Net als het moment dat de eerste blaadjes verschijnen in de lente
En het moment dat de kastanjes geraapt kunnen worden
En het moment dat de takken van bomen in de winter weer kaal en net kant zijn


Ineens dit rood tussen het groen


Ongeveer 10 jaar geleden heeft de gemeente heel veel struiken weggehaald
Ik vond dat toen verschrikkelijk
Jaren lang zag ik geen bes meer
Maar nu, weer heerlijk overvloedig


Ik weet nooit de namen van de bessen en bloemetjes die ik zie

Vind ik dat erg? Ja en Nee

Ja, omdat kennis altijd fijn is, nee, ik zie gelukkig wel de schoonheid

Ik probeerde vorige jaren te determineren, dit jaar schoot het erbij in

Maar toch heb ik nu tweemaal Google Lens gebruikt en eigenlijk is dat erg leuk

Ik vond ook deze website, wildi/top-10-bessenstruiken-vogels

En deze, onzenatuur/9-vogelvriendelijke-bessenstruiken

Het leuke hieraan is dat ik de bloemen op de foto's supergoed herken

Nu weet ik dus ook de naam van de struik en welke besjes ze heeft

Nu nog onthouden 😉

2 opmerkingen:

  1. Wat leuk! Ik heb Google LENS nog niet bekeken. Maar wel de websites die je noemt.
    Ik heb meteen zin om op bessen-zoektocht te gaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb een leuke app op mijn telefoontje gezet om te identificeren. Zo leuk. OBSIDENTIFY.

    ik zal ook eens naar Lens kijken

    BeantwoordenVerwijderen

.

.

Boekenproject 2014

Boekenproject 2014

Boekenproject 2015

Boekenproject 2015