maandag 3 oktober 2022

Boekenproject 2022.


MIJN BOEKEN EN BIOGRAFIE PROJECT 2022

Waarom valt het me toch zo moeilijk om erover te bloggen?
Mijn oorspronkelijke project was 2 boeken uit de wereldliteratuur en 1 biografie per maand
Jarenlang ging het goed
Ik maakte zelfs een illustratie bij elk boek wat ik las
Nu lees ik wel, maar het kost zoveel moeite, waarom toch?

TWITTER
Indertijd ontdekte ik dat het vroegere lezen, wat ik zo heerlijk vond, verandert is door internet
Ik kon alleen nog maar korte stukjes lezen
Ik wilde dat doorbreken en verzon bovengenoemd project

Maar nu, het TWITTER hoofd is sterker dan ooit

Het komt doordat ik zo bezig ben met de politiek op internet, de tv, de radio. Eerst Corona, toen het idiote terugtrekken uit Afghanistan. Daarna Oekraïne, vluchtelingen van daar die alles mogen wat vluchtelingen van elders niet mogen. De vluchtelingencrisis, de energiecrisis, Arib, het een is nog niet bezig of het volgende buitelt er alweer overheen en het maakt dat ik me nu ongeconcentreerd voel. Natuurlijk denk ik wel eens, luister dan niet meer, kijk niet meer, sluit je ervoor af. Maar het vervelende is dat het lijkt op verslaving, het interesseert me........ en ze zeggen wel eens dat alles waar je je aandacht aan geeft, groeit. Nu, het groeit me boven mijn hoofd. Zou moeten detoxen. 

Ik heb nog wel wat gelezen, helemaal zonder kan ik niet

In dit blogje ga ik eens uitzoeken hoe mijn project eraan toe is
Het is nu oktober, ik zou 18 romans en 9 biografieën hebben gelezen

MIJN BOEKENPROJECT 2022

De Bibliotheek van Paris - Janet Skeslien Charles

Parijs is een feest - Ernest Hemingway
Op doorreis - Lisa St. Aubin de Teran ·
Een Huis in Italië - Lisa St. Aubin de Teran
Thuis in Rome - Rosita Steenbeek
Het huis achter de heuvel - Jenny Glenfield
New York - Capitool
Emma - Jane Austen
Droom groot - Eva Jinek
Een koffer vol citroenen - Hassnae Bouazza
De duivel draagt Prada - Lauren Weisberger
De gedroomde stad - Eric Mouthaan

BIOGRAFIEPROJECT 2022
Existentialisten - Sarah Bakewell
Omzien in verwondering- Annie Romein Verschoor
Brieven aan haar dochter - Calamity Jane
Basta - van Basten
Anna Freud - Elisabeth Young- Bruehl
Carol and John Steinbeck  - Shillinglaw
Life - Keith Richards

Het valt nog een beetje mee ontdek ik
Wereldliteratuur, nee dat is het dit jaar niet

Vond ik het eerder heerlijk over elk boek een blogje te schrijven
Nu kan ik me er niet toe zetten
Volgende keer beter, beloof ik me zelf

1 opmerking:

  1. Ik neem sowieso mijn petje af voor jouw boekenproject! Ik zelf heb moeite met lezen, dwz info in me opnemen, dat is al heel lang zo. Ik denk dat dat iets met ME te maken heeft. Maar ik zou het wel graag willen. Maar met de stress van deze tijd kan ik me voorstellen dat concentreren meer een probleem is.

    BeantwoordenVerwijderen

.

.

Boekenproject 2014

Boekenproject 2014

Boekenproject 2015

Boekenproject 2015