woensdag 23 november 2022

Ik weet het weer, de winter is leuk.....


HALF 5, DE STRAATLANTAARN GAAT AAN
Soms lees ik mijn blog terug, bijvoorbeeld in de zomer, wanneer de zon tot 22.30 schijnt. Dan lees ik iets over december en lees om half vijf donker. Ik kan me dat dan bijna niet voorstellen. 

Het is nu half vijf, ik heb de kaarsjes aangestoken en ik begin (gelukkig) de magie van de winter weer te voelen. Ik heb altijd moeite met de overgang naar een nieuw seizoen. En dit jaar........ het voelde zo raar. In oktober kwam een vriendin langs. Ik liet de blaadjes op het pad naar de voordeur liggen. Ik dacht: "Ik geef haar een herfstgevoel". Maar toen we wandelden bleek dat de herfst al verder was dan ik dacht. Alles al in kleur. En nu met de overgang naar de winter is het weer zo. Echt..........is het ineens winter?   

TIJD VLIEGT
Ik had van alles verwacht van met pensioen zijn, maar niet dat de tijd voorbij zal vliegen. Wanneer je jong bent lijkt de pensioentijd aan de ene kant heerlijk, want alle tijd van de wereld hebben voor jezelf, altijd vakantie. Maar ook, is het niet saai? Ik heb gewoon geen tijd om een gevoel van saaiheid te ervaren, zelfs niet in de coronatijd. Ik doe van alles en de tijd vliegt. Heel langzaam begin ik te beseffen dat 1 van de dingen die bij ouder worden hoort is dat je innerlijke klok anders is dan de echte tijd. Ik vind het een verwarrend verschijnsel en eerlijk gezegd ook vervelend. Maar....... niets aan te doen. Ik probeerde van alles, helpt niet. Accepteren dus.......... maar.......... accepteren is niet mijn sterkste punt.

INEENS WINTER


Kale takken tegen een donker wordende lucht, de bomen van het plantsoen naast onze tuin


DE KERSTFILMS ZIJN ER WEER
Ik kijk zo graag naar de romantische kerstfilms, het is zo ontspannend
(Ik bedoel niet de films met Santa Claus in allerlei rollen en kindertjes, die vind ik vreselijk)
Ik ben er vorig jaar mee begonnen
Ik neem ze op en kijk wanneer ik zin heb

WANDELEN DOOR NEW YORK

In de corona periode ben ik er mee begonnen. Wandelen via YouTube. Over de hele wereld maken mensen video opnamen tijdens hun wandeling. Het is alsof je met hen meeloopt. Vaak wandel ik door New York, ik kan zo allerlei gebeurtenissen in de stad volgen. 

  • Zo zag ik de grote protestbetoging tegen de inperking van abortusrechten
  • Ik zag de Halloween parade. Ik had geen idee dat dit gebeurt. Ik dacht altijd dat het de bedoeling is dat kindertjes langs de deur lopen en dan snoepgoed krijgen. In NYC is het een parade zoals ik me voorstel vroeger plaats vond bij de extravagante feesten in VenetiĆ«. 
  • De kerstperiode is ook heel speciaal. Zo geeft het warenhuis SAKS een lichtshow. Voor Rockefeller Centre komt een kerstboom en een schaatsbaan.  
  • NYC is prachtig tijdens de kerst. Maar........ wat trof ik het tijdens de corona tijd....... zo lekker rustig. Nu......ik weet niet wat ik zie. Wat een mensenmassa......
  • Zo ben ik heel wat te weten gekomen over NYC. Ik lees er ook over en zoek dingen uit

IK WEET HET WEER, DE WINTER IS LEUK

1 opmerking:

  1. Haha, door jou ga ik de winter ook meer waarderen. :)
    Ik heb een tijd wandelingen door de natuur gekeken op youtube. En ik heb ook een Kerstfilm opgenomen, en een paar feelgood films voor als het nodig is.

    BeantwoordenVerwijderen

.

.

Boekenproject 2014

Boekenproject 2014

Boekenproject 2015

Boekenproject 2015