woensdag 7 december 2022

Probeersels met fotobewerking.


Vroeger werkte ik met het fotobewerkingssysteem Picasa
Ik was er heel tevreden mee
Ik kon er o.a heel mooie randen mee maken
Hierboven zie je een voorbeeld van een rand waar ik dol op was
Maar Picasa veranderde in Google Foto's
Tot nu begrijp ik nog steeds niet waarom het veranderd werd

Nu ik niet meer op PicMonkey kan, een betaald programma waar ik uit mooie randen kon kiezen
ben ik op zoek naar andere mogelijkheden
IPiccy geeft mooie randen, maar ik mis de rand zoals ik hierboven aangaf

Ik begon eens te zoeken op internet
En vond de rand die ik bedoel, maar.....
Die maakt onderdeel van een fotobewerkingsprogramma wat ik moet betalen
En daar heb ik, na het gedoe met PicMonkey meer dan genoeg van
Ik zoek het nu in de gratis programma's

Al experimenterend kom ik op piZap terecht, piZap - free online photo editor - fun photo effects editor
En daar hebben ze een rand die er dicht bij komt
De bovenste foto is bewerkt in IPiccy en daarna een rand via piZap, ik vind het mooi
Het komt enigszins bij de rand van Picasa


NOG MEER PROBEERSELS

Eerst een gele rand via Ipiccy, daarna de extra rand via piZap


En eerst een rode rand en daarna een extra rand 


Later op de dag experimenteer ik met collagevormen op pIZAp
en een rand van Ipiccy



1 opmerking:

.

.

Boekenproject 2014

Boekenproject 2014

Boekenproject 2015

Boekenproject 2015