zaterdag 15 juli 2023

Tuinperikelen.


 Ik ben iedere keer weer verbaasd
Ik kocht plantjes bij de volkstuintjes
Op de label staat savooie kool, dit bolletje verschijnt
Een vriendin zegt, het is koolrabi............. echt?

Rechts de savooiekool plantjes
Onderstaande foto is genomen voor "het bolletje" ontstond


Kijk, hoe dik de augurk wordt
Ik kocht het op "plantjesdag" in hetzelfde tuincentrum
Veel succes zei de verkoper, nu dit lukte wel


Waarschijnlijk had ik de augurkjes er eerder af moeten halen
Nu worden ze dikker en dikker
Maar ik vind het zo leuk staan
En ze zijn niet gekocht om op te eten


Hetzelfde geldt voor de tuinbonen
Had ik eerder moeten plukken
Maar dan zijn ze weg, en......... het staat zo leuk


De lampionnetjes hebben nu zware regenbuien overleefd
Ik dacht eerst dat ze van papier zijn gemaakt
Maar het is ander spul


De reumaplant heeft zich schitterend hersteld
Lang geleden nam ik een stekje mee van een plant die een collega mee naar kantoor had genomen. Eerst een middelgrote plant op zijn bureau, groeide de plant zo groot dat hij het plafond bijna raakte. Net als andere collega's nam ik een stekje mee naar huis. We waren verliefd op de blauwe bloemetjes.


Het stekje groeide en ik zette het in een pot in de tuin
Wanneer het winter werd haalde ik de plant binnen
Dit ging jarenlang goed, tot vorig jaar
Ik had niet in de gaten dat er nachtvorst was
De plant was bruin geworden en leek compleet dood


Gelukkig had ik een vriendin een stekje gegeven, die ook uitgegroeid was tot een plant
Zij nam hier een stekje van
In het voorjaar bracht zij mij de plant in een pot
Ik zette de zielige bruine "dode" plant ook weer buiten

En nu?
Er staan tot mijn verbazing twee prachtig gezonde, prachtig glanzende planten in de tuin

Wat een kracht bezit de natuur


2 opmerkingen:

  1. o heerlijk genieten van je tuin. Ja en als je de groenten niet plukt schieten ze door en gaan zaden zetten, heb ik van mijn moeder geleerd. Niet meer lekker maar wel mooi he.

    BeantwoordenVerwijderen

.

.

Boekenproject 2014

Boekenproject 2014

Boekenproject 2015

Boekenproject 2015