dinsdag 30 april 2024

De wereld op zijn kop.


Ja, ze waren ook bij ons, tompoezen
Niet de originelen, er zit een witte crème in, beetje tegenvaller
Ja, we zaten voor de buis om Koningsdag in Emmen te zien

De koning krijgt als waarderingscijfer 6.6
Van mij krijgt hij hoger
  • Ik ben trots op hem dat hij de slavernij heeft benoemd
  • Dat hij zijn familiegeschiedenis en slavernij laat onderzoeken
  • Dat hij niet meer in de Gouden Koets rijdt
  • Dat hij op een 5 mei herdenking aangaf dat Koningin Wilhelmina te weinig oog had voor de Joodse burgers 
Wat zag Maxima er prachtig uit
Wat een leuk commentaar op mijn blog, Ger (blog: Hoorn Des Overvloeds )
Dat het je deed denken aan mijn schilderijen en Frida Kahlo

Bij het cijfer 6.6 hoor ik eigenlijk geen uitleg. Alleen dat de jeugd ongeïnteresseerd is. Is dat het alleen? Of is zijn populariteit laag vanwege bovenstaande?

 De afgelopen dagen heb ik me uitermate rot gevoeld door 
  • Wilders in Hongarije
  • Raisa Blommestijn
  • We gaan Europa van binnenuit uithollen
  • De "spin" in onze media, aangevoerd door minister Dilan Yezilgoz, dat antisemitisme toeneemt. Er is aanzwellende kritiek op wat Israël in Gaza doet. Denkt ze dit onder controle te krijgen door dit antisemitisch te noemen? Krijgen we de gotspe dat een VVD minister zit te onderhandelen met Wilders, in mijn ogen een fascist en gaat ze dan anderen antisemitisch noemen? De wereld op zijn kop.
  • Ik ben trots op de studenten in de USA. Doet me denken aan de tijd van de Vietnam oorlog. Maar wat wordt er uiterst gek op actievoerders gereageerd. Op "X' zie ik filmpjes, ik geloof mijn ogen niet. Is dit het "Vrije" Westen?
  • Hoe gaat president Biden op deze studentenacties reageren? Steeds meer universiteiten in de USA doen mee.  Stel hij verliest hun stemmen? Donald Trump als president? Ik vraag me steeds af, bij presidentverkiezingen, zijn dit nu de beste mensen die je als land voortbrengt om evt. president te worden? Geef mij Willem Alexander dan maar.......... van heel wat meer waarde.

5 opmerkingen:

  1. Goed dat je dat benoemt van de koning. Want ik vind het feestgedoe rond Koningsdag niet echt leuk, nogal oubollig. Heb wel een stukje gekeken, dat wel.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Geri ik ben het in grote lijnen met je eens hoe jij het in je blogpost omschrijft.
    Ik kan het zeer waarderen hoe onze Koning en Koningin zich opstellen in het algemeen.
    Tja,maak het eenieder jong en oud maar eens naar haar of zijn zin op Koningsdag.Het is de Koning zijn verjaardagsfeest en hij geniet er samen met zijn familie zichtbaar van, zie ik.
    Leuk dat je nog even reageerde en mijn blog benoemd,dankjewel🙏
    Ger van hoorndesovervloeds3.blogspot.com



    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik ben een zelfbenoemde tompouce-expert. Er zijn nog maar weinig echte tompoucen. Bakker Holtkamp in Maassluis en Hotel New York in Rotterdam maken de allerallerlekkerste, met echt banketbakkersroom, geen lichtgele creme! Buiten Zuid-Holland weet ik geen andere bakkers, maar de gele roomtompouce wordt langzaam verdrongen door de goedkope supermarkt tompouce, helaas doet de Hema ook mee aan de tompouceverloedering.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nu snak ik ook naar een echte tompouce! leuke reactie, tompouce-expert.

      Verwijderen
  4. Nu heb ik trek in een tompouce!
    Ik heb niet zoveel met het Koningshuis (ben wel altijd benieuwd hoe de prinsessen eruitzien, haha), maar volgens mij is een president ook niet alles.

    BeantwoordenVerwijderen

.

.

Boekenproject 2014

Boekenproject 2014

Boekenproject 2015

Boekenproject 2015