zondag 18 april 2021

Keken jullie gisteren ook naar de begrafenis van Prins Philip?

Keken jullie gisteren ook naar de begrafenis van Prins Philip? Ik vond het mooier en indrukwekkender dan de grootste staatsbegrafenis geweest zou zijn. Mooi en met respect voor de familie gefilmd door de BBC. Weg alle lawaai, weg alle gedoe, weg alle hype. De rest van de dag bleven de beelden me bij, vooral die kleine zwarte figuur, de koningin, zo alleen. 

Ik besteedde de tijd erna vooral om van alles op te zoeken. Waar ligt Windsor eigenlijk? Wie waren de zangers ed. 

Projecten van Prins Charles


Illustraties uit het boek The Highgrove Florilegium

Een paar weken eerder kocht ik de nieuwe Flow, mijn lijfblad. Er  staat een verhaal over een project in Roemenië. romaniansocietyofbotanicalartists.com/the-transylvanian-florilegium/ Prins Charles startte in Roemenië een project waarbij zijn foundation Roemeense kunst, handvaardigheid en ook "wilde bloemen"" ondersteunt. Een paar jaar geleden zag ik al eens een tv programma over een paleis van de prins waar hij hetzelfde doet, hij ondersteunt omliggende dorpen en haar inwoners door werkgelegenheid te creëren en heeft een biologische tuin. Gisteren zocht ik eens verder, wat doet die man VEEL, twitter/princesfound. Gisteren zette ik even CNN op en viel in een discussie "Charles moet maar worden overgeslagen, zijn zoon Prins William is meer geschikt". Ik dacht, een land kan geen betere koning krijgen dan Prins Charles. Wanneer iemand in deze tijd past (oplossingen vinden klimaatvervuiling, landbouw) dan is het Prins Charles. Konden we een tiental jaren nog om hem lachen, zo'n softie, maar nu, hij is een visionair. 

En wat ontdek ik verder? In deze Corona tijd is zijn vrouw The Duchess of Cornwall een digitale boekenclub begonnen. duchess-cornwalls-reading-room Wat leuk. Instagram; duchessofcornwallsreadingroom

We'll see you soon. That's it for Season One of The Reading Room. Thank you for joining us. We hope you've enjoyed discovering some exciting new novels for your bookshelf, and perhaps being reacquainted with an old friend too. Season Two will begin on Friday 16th April with four more brilliant recommendations from Her Royal Highness, so you have plenty of time to catch up on this season's books before then. And keep an eye out for some very special posts between now and then.

En ik bedenk, ken ik eigenlijk een andere royal die leest? Ja, prinses Laurentien, maar bij haar ligt de nadruk op analfabetisme. Ik weet dat Amalia van hockey en paarden houdt. Ik weet welke juwelen Maxima heeft, maar lezen...... Ik besef dat ik Camilla heel leuk ben gaan vinden. Net na het overlijden van Diana was het moeilijk te geloven dat zij de plek zou gaan innemen die ze nu heeft. Maar.............ik vind haar nu mooi, ze is prachtig gekleed, belangstellend, betrokken en nu ontdek ik ook nog liefde voor boeken. Ik ben fan.

4 opmerkingen:

  1. Nee ik heb niet gekeken Geri.
    Wel wat in het nieuws gezien en had medelijden met die trieste alleen staande Elisabeth. En Ja inderdaad ik Camilla komt op mijn ook sympathieke over evenals misschien gek genoeg ik altijd een soort gevoel van begrip en sympathie voor Charles heb gevoeld. Gewoon gebaseerd op indrukken. niet meer dan dat.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. 100 jaar worden is niet niks, zeker niet in deze tijd en...ik keek niet!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb een samenvatting gezien. Triest de koningin, zo alleen. Zo breekbaar.
    Ik wist van Charles' projecten. Hij is een groot voorstander van biologische landbouw. En hij helpt veel jongeren in The Prince's Trust. En leuk om meer van Camilla te weten. Ik zag wel eens een interview met haar, ze is ontzettend geestig.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik keek en zag net als jij die kleine vrouw in het zwart in die immense kerkbank.
    Zo alleen en zo breekbaar.

    BeantwoordenVerwijderen

.

.

Boekenproject 2014

Boekenproject 2014

Boekenproject 2015

Boekenproject 2015