woensdag 29 september 2021

De avonturen van een lepelplant.

 Mijn camera doet het gelukkig weer
Schoongemaakt..... 


Ik heb deze lepelplant al heel lang
Eerder waren het er twee
Ze zijn zo erg gegroeid in de loop der tijd 
Dat er bijna geen aarde meer in de pot zit, alleen wortels
Een van de twee heb ik deskundig (ahum) verpot en die ging dood
De laatste krijgt steeds meer gele bladeren
O nee toch, hij zal toch ook niet doodgaan?
Ik trok alles eens uit de mand en bekeek het wortelstelsel
Op de een of andere manier trok ik er een stukje af en had ineens een stek in mijn hand
Ik zette het in een glas met water
Maar..... de bladeren werden geel
Toen dacht ik, laat ik eens opzoeken op Google hoe het moet
Nu blijkt dat ik de stek direct in de grond kan zetten

Ik heb nu 4 potten met stekken
De moederplant heeft weer wat ruimte
Ik hoop, hoop, hoop dat moeder en kinderen het goed gaan maken

2 opmerkingen:

  1. Leuke plant, ik kende hem niet. Ik wist het ook niet, maar ik heb het deze zomer met verschillende stekken gedaan, rechtstreeks in de aarde. EĆ©n ging goed, de ander weet ik nog niet.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk Geri dat gaat je vast lukken. Ik heb ze ook heel lang gehad. Het zijn mooie groene planten. Je ziet ze niet zo vaak meer geloof ik.

    BeantwoordenVerwijderen

.

.

Boekenproject 2014

Boekenproject 2014

Boekenproject 2015

Boekenproject 2015