vrijdag 10 december 2021

Voorpret.

In de loop van de tijd heb ik aardig wat soorten kerstspullen verzameld. In heel veel soorten stijlen. Zo herinner ik me een jaar dat we rode lichtjes in de boom hadden, jaren 70. Rood, echt lelijk. Ik heb er een foto van die ik nu niet kan vinden, maar wel deze. Zo zag ik er toen uit. In ieder geval rode lippenstift. Alle deursponningen en kozijnen bruin geschilderd, een "psychedelisch" behang op de muren en rode kerstlichtjes.  


Ik zag bij mensen in de omgeving een heel leuke kerstversiering buiten hangen. Allemaal kleine houten huisjes. Ik zie ze nergens te koop. Maar het bracht me op een ander idee. Jaren terug waren deze kerstversierselen erg in. Kleine figuurtjes van hout. Ik dacht "als ik die nu eens buiten hang?"


                                Een kerstkrans aan de deur




En aan het prutsen met kerstkaarten


Voorpret. Is dat niet de leukste pret? 

3 opmerkingen:

  1. Ik ben ook begonnen, op veel kleinere schaal dan jij, hoor. Elk jaar print ik mijn kerstkaarten maar mijn printer wil alleen nog zwart wit printen. Dus ik heb een zwart wit kaart ontworpen en kleur die in met verf. Ja, ik heb ook van die houten figuurtjes. En huisjes heb ik ook ergens. Bij mij wordt het bescheiden versiering... rood, haha, ik ben dit jaar in rode stemming.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. O ja wat leuk zo n oude foto van jou. En wat veranderen we toch he door de jaren heen. Ik ben er juist steeds meer blij mee met alle veranderingen ondanks dat er lijfelijk natuurlijk ook meer ongemakken komen. Het geeft me zoveel meer rust en juist tijd om alles op zijn eigen tijd te doen.
    Veel oude spullen om iets mee te doen heb ik ook niet meer maar leuk hoor die houten figuurtjes aan de buitenkant van je huis. Als ik nu nog in de Enkhuizenstraat had gewoond was ik ff gaan kieke 😃

    BeantwoordenVerwijderen

.

.

Boekenproject 2014

Boekenproject 2014

Boekenproject 2015

Boekenproject 2015