woensdag 1 december 2021

Wat heb ik zoal gedaan?


December
Wat heb ik er zin in. We gaan eens heel erg genieten van deze maand. Laat de buitenwereld maar brullen en schreeuwen, Boosterprik, Zuid Afrikaanse variant, de regering doet het slecht, het vaccin is om je te onderdrukken etc. etc. deze maand maken wij tot een feest, lekker binnenshuis.

Allereerst, ik geniet van de kleuren en de lichtval. Het regent nu twee dagen en ik heb zoveel verschillende tinten grijs gezien. Onze tuin is langzaam overgegaan in diverse donkergroen- en bruintinten, de boom voor het huis ook ineens bruin en kaal. Is dat zielig, nee, het is anders. 

Ik zie de vogels weer, wat een plezier geeft dit. Ik ben begonnen ze eten te geven, vliegensvlug gaat het op. 

In huis is het de hele dag min of meer donker. Tegen 16.00 uur gaan er kaarsjes aan. Ik zit dan op de bank en bekijk een kerstfilm en zie tegelijkertijd de takken van de bomen langzaam verdwijnen in een donkere lucht.

Kerstfilm, wat is dit nu? Tja, een heimelijk genoegen, die ik vorig jaar ontdekte. Ze zijn er weer, Amerikaanse films over een vrouw, ongelukkig in de liefde, maar wel met een mooi vak, banketbakker, winkel decorateur oid,. Ze ontmoet onhebbelijke man en natuurlijk tegen het einde liggen ze in elkaars armen. Prachtige beelden van besneeuwde bossen, schattige dorpjes vol kerstdecoraties, Mierzoet, is het niet vreselijk? Ja, dat zou ik vroeger gedacht hebben. Maar nu met mijn arme door corona en alle meningen en meninkjes die ik over me uitgestald hoor, getergde brein, een heerlijke ontspanning.

En s' avonds? Ik bekijk ellenlange wandelingen door New York via You Tube. Ben je ook benieuwd, ik vind Alice de mooiste wandelingen hebben. Wandelen met Alice (klik). Je kunt ook door steden in Nederland wandelen wanneer je het wilt. Heerlijk ontspannend.

Ook ben ik weer begonnen met luisterboeken en e-books via de bibliotheek. Maar daar vertel ik een andere keer over. 

1 opmerking:

  1. Jij maakt er een mooie maand van! Ik zie er elk jaar tegenop, vooral het donker. Maar ik laat me door jou inspireren! Ik ga ook eens wandelen met Alice.

    BeantwoordenVerwijderen

.

.

Boekenproject 2014

Boekenproject 2014

Boekenproject 2015

Boekenproject 2015