donderdag 1 september 2022

Augustus voorbij en hoe is het hier verder?


1 SEPTEMBER
De mooie maand augustus is voorbij
"Mijn maand" denk ik altijd, want ik werd er in geboren
De maand waarin de appels en peren komen
De maand waarin de rode besjes terug keren
Dit jaar de maand van de HITTEGOLF 


Augustus 2022
Maand van het watertekort
Ik geef alleen de planten die in potplanten zitten water en een deel vang ik op onder de douche
Een tip die Hanneke Groenteman ooit gaf
Een deel van de tuin is dus verdort, maar dat komt wel weer goed
Ik haalde veel verdorde braamstruiken weg
Ik ontdekte dat ik ooit een bramenstruikje in een pot heb neergezet
Maar hij is gaan woekeren
Ik vond de pot nu weer terug :-)


De maand van mijn verjaardag
Met zoveel leuke cadeautjes van diverse mensen
Ik heb nu 4 broden gebakken en 1 pizza
Het laatste brood was het lekkerst
Ik kreeg een tip dat er meel verkocht wordt bij een molen die op loopafstand ligt
Ik zag de molen vele malen, maar had geen idee dat er een winkeltje bij is 
En blijkbaar ook een kruidentuintje
Wat leuk, zaterdag lopen we er heen, dan is het winkeltje open
Zondag komt een vriendin, we gaan samen een pizza maken
Kan ze ook eens zien hoe het gaat


Augustus de maand van de situatie in Ter Apel
Ik las her en der de opmerking dat de regering hier welbewust op aan gestuurd heeft
Dat kan er bij mij niet in, maar........heel langzaam sluipt er twijfel binnen
Hoe heeft dit zo uit de hand kunnen lopen?
Er wordt gezegd dat er in no time een festival uit de grond gestampt kan worden
Met tentjes, eten, drinken en toiletten
Waarom kon het hier niet? Is het boos opzet?
Artsen Zonder Grenzen die moeten optreden in Nederland, ik schaam me dood.

Ik zou zo graag willen dat de PVDA het voortouw zou nemen, mensen zou weten aan te spreken
Maar ze zijn oorverdovend stil
Alleen Sharon Dijkstra, burgemeester van Utrecht, PVDA vrouw valt op
Utrecht maakte woningen vrij voor statushouders, eindelijk
En de Jaarbeurshallen worden ingezet

Volgens mij heeft er een machtsspel gespeeld tussen rijksoverheid en de gemeenten
of er echt een oplossing is zal blijken

--------------------------------------------

AUGUSTUS is ook de maand van het GAS
Gisteren keek ik hoeveel meer ik momenteel moet betalen
Het si meer dan vroeger, maar het valt me mee, gezien wat ik via de media hoor
Mensen die 600 a 800 euro meer moeten betalen
Komt de klap bij ons nog?
Ik heb geen idee


De rozen zijn uitgebloeid
Ze stonden precies 6 dagen mooi

Maar ik kreeg van een vriendin een prachtige bos bloemen
Ik ben er helemaal verliefd op


2 opmerkingen:

  1. Het is met asielopvang net als met de sociale woningbouw: het is allemaal verminderd, afgeschaald. Jarenlang vvd beleid. En daar zien we nu de gevolgen van. Waar is de pvda? Klein helaas. En wat voor regering krijgen we hierna?
    Ik hoef nu ook nog niet zo veel bij te betalen, maar bij een nieuw contract in november vrees ik het ergste. Ik bezuinig waar ik kan. Maar ik kan het nog niet overzien. Een nieuw woord: energieangst.
    Voor jou was het een mooie maand. Met veel bloemen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat ben je verwend met prachtige bloemen. En ja ook ik hoop zo dat er een keer een omslag komt en iedereen inclusief de politiek een humaner beleid gaat volgen. Ik ben niet zo van het hopen dus we zullen het zien. De wereld verloederd Daar had Ramsen Shaffy het in de jaren 70 al over en het stopt niet.

    BeantwoordenVerwijderen

.

.

Boekenproject 2014

Boekenproject 2014

Boekenproject 2015

Boekenproject 2015