maandag 29 januari 2024

Kijk nu toch wat ik ineens in de tuin zie.......


Eerder zag ik al wel een heleboel sprietjes uit de grond komen
Maar 1 die nu al bloeit......wow


De sneeuwklokjes, zoals de winkel ze noemde ontwikkelen zich uiterst vreemd
Ik zette eerder een foto op Instagram
Een goed oplettende mede Instagrammer vertelde het zijn lenteklokjes
O.k, maar waar blijven ze?
ik zie alleen lange groene stengels 😊
Ik kocht daarom ook een andere lente bloeier en kijk, het komt al boven

Altijd zo leuk in deze tijd van het jaar

Zal ik eens iets opbiechten?
Vorige jaren was ik een verdedigster van de winter
Heerlijk vond ik dit jaargetijde
Maar dit jaar..............wat denk ik vaak, was het maar lente
Waar het door komt?

4 opmerkingen:

  1. Wat leuk, krokussen! Nog nergens gezien! Ik moet nodig naar de Kloostertuin om te kijken of ik ze daar zie.
    En ja, ik hoop niet dat ik je beïnvloed heb met mijn hekel aan winter. Misschien is het meer mijn hekel aan de donkere decembermaand. Ik merk dat de dagen weer lengen en dat doet me goed. Misschien is dat het?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat fijn dat ik nu kan reageren. Nee.....het komt niet door jou. Dit niet meer denken hoor. Het komt door dingen die er in de wereld gebeuren, die me zo boos maken. Het geeft zo'n donker gevoel. Ik kan er niets aan veranderen, maar zie en hoor het wel. Ik probeer wel hard om het nieuws te doceren. Het helpt niemand wanneer het mij ziek maakt. Dat besef ik.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Niet de meest goede bloembollen kenners die jou informatie gaven.
    In je tuin bloeien krokussen,,hier staan ze ook in bloei sinds vorige week en met het zonnetje er op gaan ze helemaal open,zodra zon ondergaat sluiten de bloemblaadjes zich weer.
    Vorig jaar opende ze iets later op 9 februari aan mijn foto’s te zien.
    Het potje met 4 bollen lijken me narcissen en voorste foto zijn hyacinten.
    Altijd gezellig die eerste lentebodes in huis en tuin.
    Ger van hoorndesovervloeds3.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat leuk, Ger, dat jij ook je eerdere berichten terugkijkt en zo kunt zien dat het 9 februari was vorig jaar. ja, ik ben zo blij met deze lente voorbodes. Ik koop planten in het winkelcentrum bij een dieren speciaalzaak die ook bloemen verkoopt. Vorig jaar kocht ik er stokrozen. Ik zie het bordje nog staan. ik vind stokrozen zo mooi. Toen ze uit gingen lopen appte ik het vol trots aan vriendinnen. 1 van hen appte terug, zijn dat stokrozen, het is een heel ander blad? Bleek het Malva te zijn. Wie weet wat ze me hierna nog gaan verkopen :-)

      Verwijderen

.

.

Boekenproject 2014

Boekenproject 2014

Boekenproject 2015

Boekenproject 2015