donderdag 8 februari 2024

Het begin van februari, een geel knopje en eindelijk.........een wit klokje.


 Ieder jaar kijk ik er naar uit
De kleine, gele knopjes van de gele kornoelje in onze voor en achtertuin
Eerste voorbodes van de lente

En kijk, twee nog een beetje koukleumende blauwe druifjes

Binnen in huis bloeien, eindelijk..............sneeuwklokjes

Ja, zo werden ze genoemd in de winkel 

Want er kwamen geen klokjes, wel een enorm lange groene spriet

En nu, bovenin, een schattig, wit klokje


De winterviolen houden zich aan de "afspraak", ze bloeien gedurende de winter


En ja, een beetje regen


3 opmerkingen:

  1. Zo fijn dat we weer de goede kant opgaan. Mooi jong spul

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat fijn dat je de lente kunt volgen in je eigen tuin! Zo jaloers! :) Dat witte klokje lijkt me toch echt een sneeuwklokje, mooi! Ik ga binnenkort nieuwe violen kopen op de markt, dan gaat mijn balkon ook weer ergens op lijken.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja,eindelijk duidelijkheid nu de de bloemknoppen zich geopend hebben,
    duidelijk sneeuwklokjes waar er wel honderden soorten van zijn en dit is als ik het goed zie de: Galanhus nivalis pusey green tips.Winterviolen gaan na de vorst weer vol op blad en bloem krijgen.Heb in mijn voortuintje zelfs 2 manden met viooltjes van vorig jaar die zichzelf uitgezaaid hebben en weer bloeien.
    Ger van hoorndesovervloeds3.blogpost.com

    BeantwoordenVerwijderen

.

.

Boekenproject 2014

Boekenproject 2014

Boekenproject 2015

Boekenproject 2015