donderdag 18 april 2024

Ik ben de trotse bezitter van een prachtige planner.


Ik lees er soms over bij andere bloggers
Over hun planners, ingevuld met allemaal mooie kleurtjes
Zelf had ik een sober schrift

Ik kreeg een opdracht een boekje te schilderen voor een oud-collega die 25 jaar in dienst is, hartstikke leuk. In dezelfde periode viert een vriendin haar verjaardag. Via WhatsApp en internet zoeken we een cadeautje voor haar uit. Ik had 2 ideeën, o.a. deze planner en een ander cadeautje. Mijn vriendin koos voor het laatste. Ineens dacht ik waarom koop ik van het geld wat ik voor het boekje krijg niet zelf deze planner? Zo gezegd, zo gedaan. Een dag later zal het bezorgd worden. Ik loop een dag lang met plezier in mijn lijf wanneer ik eraan denk.

 Waarom in vredesnaam een ingewikkelde planner? 

Vanaf corona loop ik als een kip zonder kop rond. Ik dacht, het wordt wel beter, maar nee. Lezen kost moeite, tekenen en schilderen, tsja, ik doe het wel, maar er zit geen systeem in. Zo zijn er meer dingen, ik wil ze graag en doe ze niet. De dingen die ik zou willen doen kosten moeite, wat me goed afgaat is scrawlen op internet en Mahjong spelen op internet. De uren vliegen voorbij. Deze planner belooft een systeem dat hierbij kan helpen. En dit systeem spreekt me aan.


Ik weet niet meer hoe het heet, maar indertijd kregen wij op mijn werk een systeem, wat door de gedachte "smart maken" werd gedragen. Ik weet nog hoe leuk ik het vond. Smart maken is uitzoeken hoeveel tijd je besteedt of wilt besteden aan bezigheden en hoe plan je het in de tijd. 

Ik ben nu 1 dag bezig, ik probeer het "systeem" te doorgronden. Ik ben niet echt iemand die gebruiksaanwijzingen eerst leest. Is een beetje een makke. Nu ook niet. Doen en dan vastlopen en terugzoeken hoe is ook weer de bedoeling. In eerste instantie er niets in durven schrijven. Het is zo mooi vormgegeven. Bang een fout te maken, maak ik prompt een schrijffout, de eerste doorhaling is er. Voordeel is dat mijn angst te beginnen nu weg is.


MENSEN, WAT BEN IK BLIJ HIERMEE

Doel
  • Op een andere manier met lezen omgaan
  • Uitzoeken wat ik met ons schilderen wil
  • Mijn huismus gevoel van de Corona periode van me af schudden



3 opmerkingen:

  1. Hij ziet er prachtig uit! Kan me zo voorstellen hoe moeilijk het is om de eerste dingen erin te schrijven. Ik hoop dat het systeem voor je werkt! Ik ben zelf een lijstjes-mens. Overal maak ik lijstjes van zodat ik kan wegstrepen. Ik schrijf trouwens elke dag in een soort online dagboek. Dus overzicht heb ik wel. Denk ik....

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wanneer jij in de veronderstelling bent dat deze planner jou leven gaat veranderen ben je al een stukje op de goede weg en de woorden dat jij de trotse bezitter bent klinken ook positief.
    Succes met het behalen van je doelen en krijg rust en grip in en op je leven!
    Fijne dag Geri🍀
    Ger van hoorndesovervloeds3.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Voor mij werkt het niet, ik heb het geprobeerd. Privé heb ik het niet nodig en op mijn werk gebruik ik een agenda met per dag een takenlijstje. Doorstrepen is dan fijn. Als ik een planner zou gebruiken zou ik nog meer vaste patronen ontwikkelen, en ik ben al heel rigide in mijn tijdsindeling, en dat houdt dan weer verband met mijn eetstoornis, ik MOET eten op bepaalde tijden. Als ik dan ook nog andere dingen moet... denk niet dat dat goed is voor mij. Maar ik ben wel dol op dit soort mooie boeken en boekjes! Veel plezier en succes!

    BeantwoordenVerwijderen

.

.

Boekenproject 2014

Boekenproject 2014

Boekenproject 2015

Boekenproject 2015