dinsdag 23 april 2024

Ja, ze zijn er blaadjes en zin en onzin mbt mgratie.

 

Ik maakte weer een kleine wandeling
Het is zo prachtig buiten
De bomen hebben nu jong blad
 Deze kleur groen is alleen in de lente, zo mooi

BLOEIENDE BOMEN


Ik blijf dol op de kleine, witte bloemetjes


En kijk hier, gele bloemen aan de waterkant


SOPHIE en JEROEN

De enige talkshow waar ik nog naar kijk

Ik zag Hein de Haas aan hun tafel. De wetenschapper die onlangs het boek " HOE MIGRATIE ECHT WERKT" publiceerde. Zijn verhaal staat haaks op de verhalen die de politici, die nu een regering willen proberen te vormen, ons vertellen. Hij was uitgenodigd hun zijn bevindingen te vertellen. Ik had graag de gezichten van de politici gezien.

Wat me opviel was zijn antwoord op een vraag over klimaat vluchtelingen: "Broodje aap". O.......ik hoorde deze theorie voor het eerst jaren geleden van Marianne Thieme. Ik geloofde het. En dan nu "Broodje aap?" Jammer genoeg was de tijd van het programma om en legde hij het niet verder uit. Ik wilde echt graag zijn verhaal weten. Zijn boek kopen? Maar ik wil juist proberen wat minder boeken te kopen. O.k. reserveren bij de bieb dan. Aldus gedaan, 27 reserveringen voor mij. Ineens schoot door mijn hoofd "Bing Copilot = AI. Laat ik daar eens vragen wat er in zijn boek staat. Dit kreeg ik als antwoord.

Verplaatsing door klimaatverandering: Hoewel klimaatverandering zeker invloed heeft op de leefomstandigheden, leidt het niet altijd direct tot massale migratie. Veel mensen passen zich aan binnen hun eigen regio, bijvoorbeeld door verhuizing naar stedelijke gebieden of aanpassing van landbouwpraktijken.

Samenspel van factoren: Migratie is vaak het resultaat van een combinatie van factoren, waaronder economische, sociale en politieke omstandigheden. Klimaatverandering kan een rol spelen, maar het is zelden de enige oorzaak.

Klimaatmigratie als laatste redmiddel: In sommige gevallen kan klimaatverandering mensen dwingen om te migreren, vooral als hun levensonderhoud ernstig wordt bedreigd (bijvoorbeeld door extreme droogte of overstromingen). Dit gebeurt echter meestal pas als andere opties zijn uitgeput.

Regionale verschillen: De impact van klimaatverandering verschilt sterk per regio. Sommige gebieden worden harder getroffen dan andere. Dit heeft invloed op de mate waarin mensen gedwongen worden te migreren.

-----------------------------

Op X las ik vandaag een reactie van iemand, die aangaf dat de Rwanda deal van Engeland om migranten tegen te gaan 1 miljoen per vluchteling kost. Dat lijkt mij wel heel veel. Ik dacht, ik laat het Bing Copilot uitrekenen.

Kosten van de vluchten en verblijf in Rwanda zijn hoger dan wanneer de asielzoekers hun asielprocedure in het Verenigd Koninkrijk zouden afwachten. Het verschil bedraagt ongeveer 70.000 euro per persoon. Kosten voor 1000 mensen zouden ongeveer 70 miljoen zijn. Mijn hemel, hoe rijk is Engeland?

----------------------------
\
Onvermoeibaar blijft Leo Lucassen, @Leolucassen
op Twitter zijn kennis mbt migratie plaatsen
Ik heb zo'n bewondering voor deze man

1 opmerking:

  1. De derde foto lijkt me meidoorn, ik had er vroeger één in mijn tuin. Prachtig vind ik ze, die bloemetjes.
    En ja, vandaag was hij weer op tv, Hein de Haas. Eindelijk eens een ander (en waar) verhaal. Maar het lijkt wel of het in de politiek alleen nog maar om 'voor de bühne' draait.

    BeantwoordenVerwijderen

.

.

Boekenproject 2014

Boekenproject 2014

Boekenproject 2015

Boekenproject 2015