woensdag 22 mei 2024

Echt?


Echt? Worden de mensen, met ideeën waar ik achtersta, nu door onze toekomstige regering en onze huidige Tweede kamer uitgemaakt voor antisemieten? Word ik dus uitgemaakt voor antisemiet? 

Toen er sprake was van fake news waren het steeds de anderen, degene die vreemde informatie lazen op vreemde websites. Ik probeerde inzicht te krijgen hoe ik nepnieuws kan onderscheiden van "echt" nieuws. Het lukte me met vallen en opstaan.

Maar nu, onze overheid of bijna overheid, zij vertellen me nu..........fake news? Mona Keizer die keihard aan een talkshowtafel zegt dat Arabische asielzoekers naar het Holocaust museum moeten? Hoe denkt zij? Wat voor kronkel in haar hoofd? 

  1. Stel ze heeft gelijk, de Arabische wereld is antisemitisch. Asielzoekers lopen rond in het museum en zien de ideeën die ze altijd hoorden bevestigd. Kijk Nederland en Duitsland waren ook antisemitisch.......
  2. Stel ze heeft ongelijk. Arabische moslims zijn niet antisemitisch. Hoe moeten ze dan schrikken wanneer ze realiseren wat er in Nederland en Duitsland is gebeurt? Dat Nederland wanhopige Duits joden weigerden toen ze uit Nazi-Duitsland probeerde te vluchten? Dat er grote groepen Nederlanders NSB'ers waren? Dat er veel Joden uit ons land werden weggevoerd? 
  3. Denkt ze echt, het is leerzaam, nu kunnen de antisemitische ideeën van deze asielzoekers getoetst worden? Kijk waar jullie ideeën toe leiden, tot vergassing.......Maar...... weet zij niet........dat het DUITSERS waren die dit deden? En groepen in Nederland die meededen? Dat in Europa joden door de eeuwen zijn vervolgd? In Rusland, in Spanje, in Portugal met als doodenge apotheose  Duitsland, waar Duitsers ideeën uitvoerden, zo godsgruwelijk......en in de diverse Europese landen waren er helpers........... 
Gelukkig zat Arnold Grunberg aan dezelfde talkshowtafel.  Hij snoerde haar vakkundig de mond. Het gesprek krijgt "een rare wending" zegt Mona. 

Ik ben door dit gebeuren tot in mijn ziel geschokt. Fake news uit de mond van een Nederlands politica. Wordt zij onze nieuwe minister president?
  • In de Westerse wereld worden demonstranten tegen de oorlog in Gaza uitgemaakt voor antisemieten. Ze zingen "from the river to the see? De Tweede Kamer stelt nu dat het strafbaar is dit te zingen. nu.nl Weten de Tweede kamerleden niet dat Netanyahu zelf met een kaart van Israël stond en aangaf dat het hele land van Israël is? Weten ze niet dat Minister Ben-Gvir vertelt dat hij niet kan wachten tot er Israëlische  nederzettingen gebouwd worden in Gaza en dat hij als eerste daar gaat wonen? Waarom heb ik deze informatie en onze Tweede Kamer niet? 
  • Zo riep minister Ben-Gvir premier Netanyahu op ‘moedig’ te zijn en zei hij dat het tijd was om opnieuw nederzettingen in Gaza te bouwen en om de Palestijnen ‘aan te moedigen’ de Gazastrook te verlaten. Shlomo Karhi, lid van Likoed en minister van communicatie, zei dat politici nu ‘een verplichting hebben om te handelen’, om de ‘vrijwillige emigratie’ van Gaza’s bevolking op gang te brengen. Volgens hem kan ‘vrijwillig’ in oorlogstijd neerkomen op ‘een situatie waarin je iets blijft afdwingen totdat iemand zegt: ik wil het doen’. Hij verwees hiermee naar een citaat uit de Talmoed. Parool
Weten onze toekomstige regering dat er grote groepen joden meelopen in de demonstraties wereldwijd, arm in arm? 

Ik ben verbaasd, geschokt, hoe dit kan gebeuren. Hoe kan dit? Hoe kan de wereld omgedraaid worden?
Hoe kan fake news ineens het echte harde nieuws binnen dringen? Ik vind het dood gevaarlijk. Vooral met de EU verkiezingen. Het plan is niet om met de huidige leiders in de EU de plannen te bespreken die onze toekomstige regering wil invoeren. Nee, zij hopen op een grote winst voor hun plannen bij de komende verkiezingen doordat de partijen die hun ideeën vertegenwoordigen groeien. 

Mijn  hemel, het maakt me bang. 

1 opmerking:

  1. Ik heb het ook gehoord. En maar blijven recht praten wat krom is, niet te geloven. Dat was de werkelijke 'rare wending'.

    BeantwoordenVerwijderen

.

.

Boekenproject 2014

Boekenproject 2014

Boekenproject 2015

Boekenproject 2015