maandag 20 mei 2024

Kleine, blauwe bloemetjes maken het leven tot een feest.


 Het duurde lang voor ik uit mijn winterstand gevoel was
Ik hou van de winter
Het knusse, het geborgene
Ineens weer volop licht

Maar sinds de lobelia weer te koop is
  ben ik helemaal "in" de lente, zelfs al een licht zomergevoel
Want wat gaat het weer snel
We gaan naar de langste dag toe

Toen ik het winkelcentrum inkwam zag ik een mevrouw ermee lopen
En ja, er stonden nog een paar potten
Ik hou zoveel van deze kleine, blauwe bloemetjes


De tuin, ineens, groen, groener, op zijn groenst
overvloed, teveel, snoeien
Een leuk werkje


En af en toe, tussen de regenbuien door
Lekker in de tuin zitten
Lezen, kopje thee, heerlijk

4 opmerkingen:

  1. En ik geniet weer van je foto's! Supermooi dat blauw!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. De seizoenen gaan hun eigen gang of wij mensen er nou vrolijk van worden of niet.
    Ik probeer me dan ook zoveel mogelijk aan te passen omdat er niks anders opzit.
    Jou Lobelia recht uit de winkel hangt er prachtig bij en je tuintafeltje in de zon is een fijn plekje.
    In mijn hanging basket met een mix aan zomerbloeiers waaronder Lobelia die ik kreeg met Moederdag heeft alweer behoorlijk geleden onder de vele hagel en regenbuien van afgelopen week.
    Na de regen vieren de huisjes en naaktslakken feest in mijn tuintje en doen zich tegoed aan mijn potten met verschillende soorten Hosta’s die ik aan de schaduwzijde heb staan omdat het geen zonaanbidders zijn,als toetje knabbelen ze aan de geurige fluweelachtige donkerblauwe viooltjes die zich voor het derde jaar op rij uitzaaiden.Moet er ergens wel om lachen wanneer ik manlief voorovergebogen bij de Hosta zie staan en met zijn handen voorzichtig door de bladeren gaat op zoek naar slakken alsof hij een aap aan ‘t vlooien is 🤣.
    Ger van hoorndesovervloeds3.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Vind de beginfoto ook zeer sfeervol! De rest ook hoor..

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi wat zo'n plantje kan doen he : )

    BeantwoordenVerwijderen

.

.

Boekenproject 2014

Boekenproject 2014

Boekenproject 2015

Boekenproject 2015