woensdag 26 juni 2024

Wandeling door de stad en in de buurt van ons huis.


 Heerlijk, eindelijk zon

Eindelijk een beetje een zomergevoel

In de tuin zitten en een boek lezen

De afgelopen week heb ik zitten modderen met mijn foto's. Ik zag ze niet meer in de Verkenner. Ik kon er wel op klikken en dan zag ik een foto. Maar de verkenner is natuurlijk zo handig omdat je ze daar allemaal ziet en gemakkelijk een foto kunt uitkiezen wanneer ik ze ergens wil posten, op Facebook, Twitter, Instagram etc. Ik ontdekte wel dat ik kon knippen en plakken, maar "ophalen" via het icoontje wat ik altijd gebruik lukte niet. Heel, heel erg vervelend. Ik stelde vragen op Google en op Bing Copilot, kreeg veel antwoorden, volgde dit op, deed de gekste dingen, maar mijn foto's kwamen niet terug.

 Nu heb ik alle foto's bewerkt en in mappen gestopt. Maar ik heb ook veel foto's nog steeds op de plaats waar ze terechtkomen wanneer ik ze van mijn camera haal, de Verkenner. Ik kon de nieuwste foto's niet meer terugvinden, heel lastig. Daarom besloot ik de foto's die op deze plaats staan te verwijderen, is wel een klus, maar dan hou ik uiteindelijk de nieuw geplaatste foto's over. Terwijl ik zo bezig ben, ineens ...........................................................................plop....................daar zijn mijn foto's weer! Ik blij.

Het gekke is dat ik heel veel dubbele foto's op de Verkenner heb staan. Soms wel vijf dubbel. Terwijl ik nooit foto's kopieer. Ik ben nu druk bezig om alle kopieƫn eraf te halen.


Gisteren was ik sinds lange tijd weer in de binnenstad. Een binnenstad waar ik 40 jaar doorheen wandelde, want mijn werk was er. Een stad die ik door en door kende. Ik maakte de veranderingen van de laatste jaren mee. Niet intensief, maar ik zag bijvoorbeeld het grote plein voor de Eusebiuskerk plaats maken voor een beek die bovengronds kwam. Ik zag het nieuwe filmhuis gebouwd worden, ik zag andere nieuwbouw. En toch, het voelde gisteren allemaal erg onwennig. Vroeger had je overal een straat voor de auto's en fietsen, stoep tredes langs de kanten en plek voor voetgangers. Door de hele stad is alles nu, overigens heel mooi, gelijk bestraat. Wanneer ik uit de bus stap en naar de plek wil wandelen waar vroeger V&D stond, moet ik zo goed opletten, want fietsers van links en van rechts op (wat aanvoelt) als "mijn" wandelpad.

Eigenlijk is de stad mooier. Vroeger was ik jaloers wanneer ik bijv. in Delft kwam en overal stoeptuintjes bij de winkels zag. Arnhem heeft ze nu ook. Ik was jammer genoeg mijn camera vergeten. Waarom ik me zo onwennig voel? Ik begrijp het zelf niet goed.

Ik had me verheugd de winkels in te gaan waar ik altijd zo graag kwam, Sissy Boy, Dille en Kamille, Hema, maar, om de een of andere reden vond ik het nu allemaal niet leuk. Ik liep naar H&M, want ik wilde nieuwe kleren. Met moeite vond ik 3 stukken die ik kocht. Blijkbaar is de mode maxi, ik zie in de stad jong en oud in maxi jurken. Maar ik vind die niet leuk. O schrik, allemaal zelf scan kassa's. Ik dacht, ik leg alles weer terug. Maar gelukkig, achter een pilaar ook een gewone kassa.



Ik kocht ook nieuwe schoenen en maakte vandaag een wandelingetje om het huis om ze in te lopen.

Ik zie dat de waterlelies weer bloeien, zo mooi


Ik zag een prachtige boom

En mooie rozen


Kan het er mee te maken hebben dat ik ouder ben geworden?
Ik ben nu bezig met te ontrommelen
Niet dat ik vroeger altijd dingen kocht in de winkels
Nee, ik dacht vaak, niets kopen, maar genieten van wat ik zie
Nu zag ik eigenlijk alleen, mag ik dat zeggen "rommel"

2 opmerkingen:

  1. Wat een gedoe met die foto's! Ik kan al tijden geen foto's meer uploaden van mijn camera naar mijn pc. Alleen nog van mijn telefoon, dat gaat wel. Maar wel onhandig. Met kleding heb ik al een tijd moeite om iets goeds te vinden. Wat goed dat je geslaagd bent! Wat een mooie foto's! Vooral van de waterlelie!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat vervelend dat je niet meer kunt uploaden van je camera. Ik probeer altijd de meest simpele oplossing te vinden. Deze keer met mijn foto's ben ik verder gegaan, uit wanhoop. Zelfs iets gedaan binnen het BIOS. Niets hielp. En de oplossing was dus weer simpel. Ik hoop dat er voor jouw probleem ook een oplossing is.

    BeantwoordenVerwijderen

.

.

Boekenproject 2014

Boekenproject 2014

Boekenproject 2015

Boekenproject 2015