zondag 30 juni 2024

Opnieuw mijn stad terugvinden.


Ik vertelde in het vorige blog dat ik zo gedesillusioneerd terugkwam uit de stad, ik vond dit echt naar
De dagen erna ben ik druk bezig geweest met YouTube en Google Earth
Ik "wandelde" door Arnhem
Het filmpje is van een jaar geleden, dus vrij recent
Ik dacht, ik kan nu in alle rust eens kijken welke winkels er zijn op dit moment
De maker van het filmpje doet het echt knap
Zowaar, hij maakt me enthousiast
Hij laat dingen zien, terwijl ik denk "in Arnhem"?
Ik zie zowaar mooie pandjes, mooie torentjes boven huizen etc.

Een poosje terug zag ik op Facebook deze prachtige foto, zo sfeervol
Ik ken dit gebouw, raakte het ooit mijn hart?
Het kreeg de kans niet, want ik vind het nooit zo leuk om langs terrasjes te lopen, 
Beetje stress, laat staan dat ik naar een gebouw kijk


Nu dacht ik: "Ik ga het eens op mijn gemak op Google Earth bekijken"
Daarna bedacht ik: "Ik ga er eens een foto van maken"
Dit is dus een foto gemaakt via Google Earth


Daarna dacht ik: "Ik ga op deze manier meer foto's maken"
Ik ga zoeken naar mooie plekjes, naar opvallende zaken, naar dingen die ik eerder niet zag
En dan ga ik later "echt" naar de stad en het in het echt bekijken


Ik ontdek nu ineens allemaal steegjes via Google Earth
Zag ik ze nooit eerder?
Dit poortje, zag ik het ooit in het echt?


Dit winkeltje zit in een steegje
Ik word nu nieuwsgierig, wat verkopen ze?


En ineens zie ik dit
de Koekfabriek
Een initiatief met een mooi verhaal
Wil ik zeker in het echt gaan bekijken

Het meest bijzondere aan de Koekfabriek zijn de koekenbakkers zelf. De Koekfabriek biedt dagbesteding en/of leer- werkplek voor mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt, waardoor zij midden in de samenleving staan en mee kunnen doen. En met succes? Niet alleen de vraag naar koek, maar ook deze manier van samenwerken neemt toe. Reden genoeg voor nieuwe vestiging in Arnhem! crowdaboutnow.nl


Gelukkig, ik raak weer benieuwd naar mijn eigen stad
Ik ga er een nieuw label aan wijden, opnieuw mijn stad vinden

Bedoeling is dat ik via internet uitvind hoe de stad momenteel in elkaar zit
Om er later "echt" naar te gaan kijken en weer blij te worden met mijn stad

1 opmerking:

  1. Ja, dat schreef je, dat je je niet meer thuis voelde in de stad. Wat goed dat je een manier hebt gevonden om dat gevoel weer terug te vinden. Leuke steeg! En ik hou van dat soort initiatieven als de Koekfabriek!

    BeantwoordenVerwijderen

.

.

Boekenproject 2014

Boekenproject 2014

Boekenproject 2015

Boekenproject 2015