dinsdag 20 augustus 2024

Vriendinnen, wandelen en nieuwe hoop.......


 Binnenkort ben ik jarig en kijk, het eerste cadeautje kreeg ik al

Afgelopen weken deed ik enkele leuke dingen met vriendinnen
Ik was met 2 vriendinnen bij een boerderij
En met 3 andere vriendinnen kwamen we in een restaurant bij elkaar

1 van mijn vriendinnen had voor ons alle drie cadeautjes gekocht
Het zag er zo mooi uit

Tijdens dit bijeenkomen hoorden we dat 1 van ons misschien ernstig ziek is
Ze moest voor een onderzoek naar het ziekenhuis
Gelukkig, gelukkig, gelukkig, bleek er niets ergs aan de hand
Ik kan hun niet missen, hoor
We worden allemaal ouder, dus ja, ik weet het.............maar asjeblieft voorlopig nog niet


Ik maakte ook wat wandelingen om het huis
Ja, de nazomer, duidelijk voelbaar
In de tuin liggen al blaadjes, buiten ook
Planten in tuinen bloeien prachtig, maar hier een daar ook staan bloemen droog


Ik wilde gisteren naar de Democratische Conventie USA kijken. Ik had geen idee hoe laat het zou beginnen, het bleek hier s'nachts te zijn. Vanmorgen heb ik teruggekeken op CNN. Eigenlijk is dit terugkijken zelfs beter. Nu kan ik terugzoeken wat ik graag zie en kan ik de reclame en alle meningen overslaan, dat geeft veel rust. Ik hou me aan mijn voornemen om veel minder alles als een spons op te zuigen wat het nieuws betreft om me daarna hartstikke rot te voelen. Ik luister niet meer naar alle meningen etc, zoek alleen de belangrijke lijnen, ik zoek daar informatie over. Het werkt, voel me veel beter.

Wat ik nu uit de USA hoor komen is zo totaal anders als wat ik de laatste tientallen jaren hoor. Zal Kamala een "lente" zijn in de USA en Europa? Zal er een verandering komen? Niet de rijken al rijker en de armen armer? Zal er anders tegen immigranten aangekeken worden? Ik hoor nu uit de USA voor het eerste andere geluiden, zoals een senator op de vraag hoe Kamala met Gaza om moet gaan: "We kunnen aan allebei de kanten staan. Beseffen dat Israël een recht op bestaan heeft, maar de Palestijnen ook, we kunnen het allebei, en we moeten een Marshall plan maken om Gaza weer op te bouwen.      WOW!!!!

Vooral het laatste. Op X, het vroegere Twitter zette ik onder een berichtje van de NOS: "Wie gaat eigenlijk Gaza weer heropbouwen. Is daar al een plan voor?" De dag daarop word ik wakker, zet de radio aan en hoor: "luisteraar Geri heeft een vraag gesteld". Ik denk, goh, wat leuk, nog iemand in Nederland die Geri heet, want ik hoor mijn naam nooit. De radiostem gaat verder en daar hoor ik ineens de vraag herhaald worden die ik op X stelde. Sander van Hoorn komt erbij en zegt: Ja, Israël zal het land vast niet gaan opbouwen. Dat zal waarschijnlijk de USA, Europa en de Arabische landen moeten doen. Er is er maar 1 die daar antwoord op kan geven en dat is onze eigen Sigrid Kaag. Misschien moeten we het haar eens vragen".

Dat ik nu een senator hierover hoorde praten gaf me weer een beetje moed. Zal er een Marshallplan komen? Zal de ellende in Gaza nu eindelijk eens ophouden?

4 opmerkingen:

  1. Mooie blog Geri, ik heb het met plezier gelezen. Toevallig hebben wij ook zo'n fles heerlijke olijfolie gekocht vorige week, in Frankrijk. En niet heel toevallig maar wel leuk hebben wij vanmorgen ook delen van de Dem. Con. gekeken. Oh oh oh wat hoop ik dat Kamala gekozen wordt, ik denk dat ik, net als toen Obama werd gekozen, dan weer tranen krijg van geluk. En wat leuk dat jouw vraag is besproken!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat ontzettend leuk, dat je naam op de radio kwam! Goeie vraag ook! Ik heb niet gekeken maar wel stukjes ervan op de radio gehoord. Ja, het lijkt er echt op dat er een frisse andere wind gaat waaien. Ik hoop het zo. De geluiden uit Amerika hebben een heel andere toon gekregen. En voor Gaza hoop ik het.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja kunnen weer een beetje normaal gaan doen en meer betrokkenheid tot elkaar ontwikkelen zonder anderen uit te sluiten. ? Ik hoop zo dat er een nieuwe stroming op gang zal komen. Het zijn altijd weer op en neergaande bewegingen.
    En wat leuk dat jouw vraag tevoorschijn kwam. Hopelijk houdt de oorlog daar en overal in de wereld ooit eens op.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. En dank voor jouw reactie. Dat deed me goed 😍

    BeantwoordenVerwijderen

Boekenproject 2014

Boekenproject 2014

Boekenproject 2015

Boekenproject 2015