vrijdag 1 juli 2022

Tapenade en tzatziki.

Ik weet niet hoe het met jullie is, maar ik vind koken en bakken leuk. Mijn moeder kookte ook heel goed. Echter, dit erfde ik niet in eerste instantie. Tot mijn huwelijk waren mijn vaardigheden uiterst basic. Mijn man bleek een goede kok te zijn, ook tot zijn eigen verbazing. Hij had het afgekeken in de keuken van zijn moeder. En zo leerde ik allerlei manieren van koken die ik eerder niet kende. Ik leerde heerlijke sausen maken, want in Egypte eten ze prinsessenboontjes in saus, maar ook aardappelen en nog veel meer in saus, verrukkelijk. Ik leerde ketoembar kennen en kurkuma en dille en vooral djinten/komijn. Wat is dit allemaal heerlijk.

Bakken vind ik hartstikke leuk. Een geheel tevoorschijn toveren uit losse onderdelen, meel, eieren, melk, smaakjes. Salem vindt brood lekkerder dan gebak. Slagroom en chocola zegt hem niets, mij des te meer. 

Ik ben nog steeds niet echt van het naar buiten gaan. A.s. dinsdag ga ik met 3 vriendinnen naar het verbouwde museum in Arnhem. Eigenlijk de tweede keer na corona dat ik zoiets doe. Ik vind het leuk, maar ook een beetje eng.

Ik vraag vriendinnen nu om hier te komen. Ik bedacht leuk een focassia brood met tapenade en tzatziki en ik maak het allemaal zelf. Om een lang verhaal kort te maken het was lekker, maar......... Ik ga de tapenade en tzatziki nog een keer oefenen. De smaak was heerlijk, maar........ de tzatziki was, ondanks dat ik behoorlijk wat tijd besteed had aan het uitknijpen van vocht, toch te vochtig. En er miste iets aan de smaak van de tapenade. Ik heb nu de spullen opnieuw in huis. Miste ik aan de smaak, de kappertjes die ik vergeten was te kopen? Ik heb ze nu, dus...... nog een keer proberen.

1 opmerking:

  1. Ziet er wel heerlijk uit! Oefenen voor de smaak is ook geen straf. Lekker overal sausjes bij.
    Spannend met vriendinnen op stap! Veel plezier!

    BeantwoordenVerwijderen

.

.

Boekenproject 2014

Boekenproject 2014

Boekenproject 2015

Boekenproject 2015