zondag 5 februari 2023

Februari, de eerste tekenen van een aankomende lente.


 Echt wandelen doe ik weinig. Een klein wandelingetje na het boodschappen doen. Een ommetje. Alles is nog grijs. Ik vind de bomen prachtig. Inde tuin zijn wat ontwikkelingen richting lente.

Ik denk altijd dat dit forsythia is. Maar ik zocht even op internet en de knop lijkt meer op gele kornoelje. Ik zie dat deze laatste ook prachtige rode bessen heeft en dat klopt, die zijn er ook altijd in onze struiken. Nu twijfel ik. Deze kleine gele knoppen komen altijd al heel vroeg. Ik vind ze zo leuk. In de achtertuin staat er 1 en naast de voortuin staat een struik in het gemeenteplantsoen. 

De voortuin staat boordevol groene sprietjes van de krokussen, ieder jaar meer. In de achtertuin ook een paar. Gisteren zag ik ineens dat er twee in bloei staan, zo leuk.



Ik heb het gevoel dat het nu, in deze nieuwe maand, wat lichter in mijn hoofd wordt


1 opmerking:

  1. Wat leuk, die krokussen al! Nee het is geen forsythia, die zijn later. Maar ik geloof je als je zegt dat het kornoelje is.

    BeantwoordenVerwijderen

.

.

Boekenproject 2014

Boekenproject 2014

Boekenproject 2015

Boekenproject 2015