woensdag 9 oktober 2024

Hou mijn hart vast, maar tot mu toe veel geschreeuw en weinig wol.


Mijn hemel, wat een roller coaster tegenwoordig, de politiek, het wereldgebeuren. Gisteren, de Eerste Kamer tegen het plan om een spoedwet in het leven te roepen. Godzijdank.

Want.........we hebben zo'n enorme crisis. Nu woon ik niet ver van een asielzoekers centrum en van de week hebben enige asielzoekers samen met buurtgenoten mooie tekeningen aangebracht op de muren van een viaduct. 

Wat heeft de PVV tot nu toe voor elkaar gekregen? Alleen een paar weggetjes richting Duitsland en de Afsluitdijk waar je 130 km mag rijden?

  • Faber reist wat af. Blijkbaar is de crisis niet zo erg. Ze denkt en ze denkt, wat schrijf ik toch op? Wat is toch genoeg dragend gemotiveerd. In haar hoofd weet ze precies wat ze wil. In haar hoofd Ik ben beleidLastig al dat democratische gedoe. Maar....... gelukkig, we weten 1 ding, ze is zoooooooo gezellig. 
  • Fleur Agema moet tegen haar zin13.200 vaccins tegen mpox aan Afrikaanse landen doneren.
  • Fleur Agema wil nog een ultieme poging doen om de spoedeisende hulp en geboortezorg in het Zuyderlandziekenhuis in Heerlen open te houden. Daarom gaat ze nog een keer praten met het ziekenhuis. Maar veel meer dan dat kan ze niet, moet ze erkennen en dat zorgde voor een teleurgestelde Tweede Kamer. Het redden van de spoedeisende hulp van het Limburgse ziekenhuis was een grote verkiezingsbelofte van de PVV.
Wilders met een keppeltje op tijdens de 7-oktober herdenking. Maar luister dan eens naar het filmpje van Arjan Lubach, tegelijkertijd is hij vriendjes met een Duitse partij die vlak voor de verkiezingen een SS lied zingt.

Wilders die pro Palestina demonstranten en burgemeester Femke Halsema het land uit wil zetten. Dat betekent dat hij mij het land uit zou willen zetten, wanneer ik jonger was had ik meegelopen. Ik, antisemitisch, van mijn levensdagen niet. Er is iets raars gaande in de politiek. Vd Plas wil censuur op de NPO, want antisemitisch...............Waarom zijn de, in mijn ogen, engste mensen van dit kabinet ineens de verdedigers van joden? Of moet ik zeggen de staat Israël, gaat het hen helemaal niet om joden maar is het deze staat en zijn huidige leider.? Is hun zorg voor joden misschien eerder moslimhaat?

Ik hoor op de tv een deskundige zeggen dat wanneer een Amerikaanse president anti Israël beslissingen neemt hij/zij:
  • De verkiezingen verliest
  • Een belangrijke handelspartner in het midden oosten verliest
  • Een strategisch punt, militair, politiek verliest
Ik hoopte dat de interviewer zou vragen: "Waarom de verkiezingen verliezen? Staat het Amerikaanse volk zo achter Israël of verliest hij/zij de sponsoren nodig om president te worden?" Het werd niet gevraagd. En ook zou ik graag willen weten wie die sponsoren eigenlijk zijn. Sponsoren zo machtig????

1 opmerking:

  1. Ja, ik vraag me hetzelfde af.
    Heb je ook gezien, ik geloof in Bar Laat, Paternotte van D66 en iemand van het CDA, die genuanceerder dachten. Maar dat geluid is bijna niet te horen boven het geschreeuw van 'onze bewindslieden'.

    BeantwoordenVerwijderen

Boekenproject 2014

Boekenproject 2014

Boekenproject 2015

Boekenproject 2015