dinsdag 1 oktober 2024

Ik leer weer wat, een wandeling en schoonheid, kleur, structuur van de natuur.


Eergisteren wandelden we naar de Romeinse tuin
Een tuin door vrijwilligers aangelegd en onderhouden
Het ligt in de linie waar vroeger Romeinen zaten
In de tuin worden groenten verbouwt die bij de Romeinse tijd past
De tuin zag er schitterend uit, boordevol groentes
Boerenkool. andijvie, diverse slasoorten, kolen 


En we zagen dit, groente met stronken met een prachtige kleur
Wat is dit? Geen idee...............
Ineens schiet in mijn hoofd, ik heb nu Plantnet op mijn mobiel, eens even zoeken
Biet, het is biet, nooit geweten dat biet er zo uit ziet
Thuisgekomen ontdek ik dat het snijbiet is



Ik ontdek dat de bladeren gegeten worden en dat het naar spinazie smaakt

Wanneer we iets doorlopen komen we in een tuinencomplex
Ieder seizoen opnieuw een verrassing
Iemand heeft een tuin vol dahlia's, zo mooi
En zag ik dit jaar weinig vlinders en bijen, hier zie ik ze
De tuin begint langzaam over te lopen naar de herfst



Ik vind macro foto's altijd leuk om te maken
Is het niet prachtig hoe de binnenkant van een dahlia er uit ziet?


2 opmerkingen:

  1. Wat een leuke reportage!.... Ach, bij mijzelf gaat het bloggen even niet meer zo. Komt vast wel weer....

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Snijbiet, ik heb er wel eens van gehoord, maar nooit gegeten. Leuke kleuren. En die dahlia, prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen

Boekenproject 2014

Boekenproject 2014

Boekenproject 2015

Boekenproject 2015